حاملگی پوچ چیست؟!
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

حاملگی پوچ پدیده ای است که در آن علائم اولیه بارداری اتفاق می افتد. به عبارتی دیگر، خون ریزی قاعدگی به تعویق افتاده و جواب تست بارداری مثبت می شود. حتی اگر در هفته های اولیه بارداری پوچ سونوگرافی انجام دهید مشاهده خواهید کرد که کیسه حامل جنین در دیواره رحم وجود دارد. ولی نهایت در دو ماه اول حاملگی با لکه بینی، خون ریزی، و دردهای شکمی پایان می یابد.

بارداری پوچ چیست؟

علائم بارداری پوچ چیست؟

چه کسی در معرض خطر حاملگی پوچ است؟

درمان دارویی حاملگی پوچ چیست؟

بارداری پوچ چگونه تشخیص داده میشود؟

سوالات رایج شما درباره حاملگی پوچ


بارداری پوچ چیست؟

بارداری پوچ نتیجه یک خطای ژنتیکی در طول روند لقاح است که منجر به رشد بافت غیرطبیعی داخل رحم می شود. حاملگی های پوچ به ندرت جنین را درگیر می کنند و رشد این ماده در مقایسه با رشد طبیعی جنین سریع است. این ظاهر یک مجموعه بزرگ و تصادفی از خوشه های انگور مانند سلول است. دو نوع بارداری پوچ وجود دارد؛ کامل و جزئی.

انواع بارداری پوچ

بارداری پوچ کامل

بارداری های پوچ تنها قطعات جناحی دارند (هیچ بچه ای وجود ندارد) و زمانی که اسپرم تخمک خالی را بارور می کند اتفاق می افتد. از آنجا که تخمک خالی است، هیچ بچه ای شکل نمی گیرد. جفت رشد می کند و هورمون بارداری، hCG را تولید می کند. متاسفانه، یک سونوگرافی نشان می دهد که هیچ جنین وجود ندارد، فقط یک جفت وجود دارد.

بارداری پوچ جزئی

  • بارداری پوچ جزئی هنگامی رخ می دهد که توده حاوی هر دو سلول های غیر طبیعی و جنین دارای نقص های شدید زودرس باشد. در این مورد، جنین غالبا با سرعت رو به رشد غیرطبیعی رو به رو می شود.
  • یک نسخه بسیار نادر از بارداری پوچ جزئی زمانی است که دوقلوها ( چطور دوقلو باردار شوم؟) تشکیل شده اند، اما یک جنین شروع به رشد به طور معمول می کند در حالی که دیگری پوچ است. در این موارد، جنین سالم به سرعت توسط رشد ناخوشایند مصرف خواهد داشت.

علائم بارداری پوچ چیست؟

بارداری پوچ ممکن است در ابتدا حاملگی طبیعی باشد ولی بیشتر حاملگی های پوچ باعث علائم خاصی می شود از جمله:

اگر علائم بارداری پوچ تجربه کرده اید، با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است علائم دیگری از بارداری پوچ را تشخیص دهد، مانند:

چه کسی در معرض خطر حاملگی پوچ است؟

افراد در معرض خطر حاملگی پوچ

  • در ایالات متحده، حدود 1 از 1000 حاملگی، حاملگی پوچ است
  • در مکزیک، آسیای جنوب شرقی و فیلیپین نرخ بارداری پوچ در زنان بالاتر از ایالات متحده است
  • زنان سفید پوست در ایالات متحده در معرض خطر بیشتری نسبت به زنان سیاه پوست هستند
  •  زنان بالای 40 سال
  •  زنان دارای بارداری پوچ قبلی
  •  زنان با سابقه سقط جنین( برای سقط جنین چه باید کرد)

درمان دارویی حاملگی پوچ چیست؟

بارداری پوچ نمی تواند به عنوان یک حاملگی زنده ادامه یابد. برای جلوگیری از بیماری، بافت پوچ باید برداشته شود. درمان معمولا شامل یک یا چند مورد زیر است:

کورتاژ (D & C)

در طول درمان، یک بیهوشی موضعی یا عمومی انجام خواهد شد. دکتر برای معاینه لگن برای دیدن دهانه رحم، یک اسپکولوم را به واژن وارد می کند. سپس پزشک دهانه رحم را گشاد می کند و با استفاده از یک دستگاه خلاء بافت رحم را برمیدارد. معمولا عمل کورتاژ حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

هیسترکتومی

اگر بافت پوچ دیده شود و تمایلی برای بارداری در آینده نداشته باشید، ممکن است جراحی برداشتن رحم (هیسترکتومی) ( عمل هیستروسکوپی چیست؟) نیاز داشته باشید.

-  نظارت بر HCG بعد از برداشتن بافت پوچ، دکتر سطح HCG را اندازه گیری می کند تا زمانی که به حالت طبیعی بازگردد. اگر همچنان HCG در خون داشته باشید، ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشید. هنگامی که درمان بارداری پوچ کامل شد، پزشک شما به مدت شش ماه تا یک سال به اندازه گیری سطح HCG می پردازد تا مطمئن شود هیچ بافت پوچی باقی نمانده است. از آنجا که حاملگی مانع از نظارت بر سطح HCG می شود، پزشک توصیه می کند تا زمان تکمیل نظارت، باردار نشوید.

ادامه مطلب در لینک زیر

 

حاملگی پوچ چیست؟!





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: